RegioJet zpoždění: Co dělat, když vám ujede vlak?
RegioJet zpoždění: Častý problém?
Žluté vlaky RegioJetu brázdí české koleje už pěknou řádku let a za tu dobu si získaly oblibu u nejednoho cestovatele. Komfort, občerstvení na palubě a příznivé ceny jízdenek lákají stále více pasažérů. Ovšem i přes snahu o dochvilnost se nevyhne ani RegioJet občasným zpožděním. Otázkou tedy je, jak častý problém zpoždění vlaků RegioJet vlastně je?
Zpoždění vlaku může mít mnoho příčin, ať už se jedná o technické problémy, čekání na přípoj, nebo komplikace na trati. Důležité je sledovat aktuální informace o spojích, které RegioJet poskytuje na svých webových stránkách a mobilní aplikaci. V případě zpoždění delšího než 60 minut mají cestující nárok na kompenzaci dle přepravního řádu. RegioJet se snaží zpoždění minimalizovat a v případě jejich vzniku co nejvíce vyjít vstříc svým cestujícím.
Hlavní příčiny zpoždění RegioJet
Zpoždění vlaků RegioJetu, stejně jako u jiných dopravců, může mít řadu příčin. Mezi nejčastější patří vnější faktory, na které RegioJet nemá přímý vliv. Patří sem například stav železniční infrastruktury, která je v České republice často zastaralá a vyžaduje opravy. Zpoždění tak mohou způsobit výluky, pomalá jízda v úsecích s omezenou rychlostí nebo technické problémy na trati. Dalším faktorem jsou vyšší moci, jako jsou nepříznivé počasí, nehody na přejezdech nebo pády stromů na trať. Tyto události mohou narušit plynulost železniční dopravy a vést k mnohdy i značným zpožděním.
Zpoždění nad 30 minut: Nárok na kompenzaci
Pokud se váš vlak RegioJetu zpozdí o více než 30 minut, máte nárok na kompenzaci. Výše kompenzace se liší v závislosti na délce zpoždění:
25 % z ceny jízdenky při zpoždění 60 až 119 minut,
50 % z ceny jízdenky při zpoždění 120 a více minut.
Kompenzaci lze uplatnit do 3 měsíců od data cesty. Formulář pro uplatnění kompenzace naleznete na webových stránkách RegioJetu nebo v mobilní aplikaci. K žádosti je nutné přiložit originál jízdenky nebo její kopii.
Pamatujte, že nárok na kompenzaci nevzniká v případě zpoždění způsobeného vyšší mocí, jako jsou například extrémní meteorologické podmínky nebo stávky.
Jak žádat o kompenzaci za zpoždění
Pokud váš vlak RegioJetu dorazil do cílové stanice se zpožděním, máte právo na kompenzaci. Výše kompenzace se odvíjí od délky zpoždění. V případě zpoždění 60 minut a více máte nárok na vrácení 25 % z ceny jízdenky, u zpoždění 120 minut a více pak na 50 % z ceny jízdenky. O kompenzaci je nutné požádat písemně, a to nejpozději do 3 měsíců od data cesty. K žádosti je nutné přiložit originál jízdenky nebo její kopii. Žádost o kompenzaci za zpoždění vlaku RegioJet můžete podat elektronicky prostřednictvím formuláře na webových stránkách dopravce, nebo ji zaslat poštou na adresu sídla společnosti. Nezapomeňte uvést číslo bankovního účtu, na který chcete kompenzaci zaslat.
Důležité dokumenty pro žádost
Při žádosti o kompenzaci za zpoždění spoje RegioJetu je nezbytné doložit relevantní dokumenty prokazující Vaši jízdu a míru zpoždění. Mezi nejdůležitější dokumenty patří originál jízdenky nebo její kopie. V případě elektronické jízdenky postačí předložit potvrzovací e-mail s QR kódem nebo jízdenku zobrazenou v mobilní aplikaci. Dále je vhodné pořídit si fotodokumentaci, která zachycuje zpoždění vlaku na informační tabuli na nádraží. V případě, že zpoždění přesáhne 60 minut, máte právo požádat o potvrzení o zpoždění přímo u vlakového personálu. Tento dokument by měl obsahovat datum a čas jízdy, číslo vlaku, trasu a rozsah zpoždění.
Lhůta pro podání žádosti
Pokud jste se setkali se zpožděním vlaku RegioJetu a chcete požádat o kompenzaci, je důležité vědět, jak dlouho na to máte. Lhůta pro podání žádosti o kompenzaci za zpoždění vlaku RegioJet je 1 rok od data uskutečnění cesty. To znamená, že máte celý rok od data, kdy jste měli dorazit do cílové stanice, abyste RegioJetu zaslali svou žádost. Doporučujeme však neotálet a žádost podat co nejdříve. Čím dříve žádost podáte, tím dříve můžete obdržet případnou kompenzaci. Navíc, shromažďování potřebných dokladů může nějakou dobu trvat a včasné podání žádosti vám zaručí, že na nic nezapomenete.
Kontakt na zákaznickou podporu
Víme, že zpoždění vlaků dokáže pořádně zkomplikovat plány. Pokud Váš vlak RegioJetu nabírá zpoždění a Vy potřebujete rychle získat informace o situaci, obraťte se na zákaznickou podporu RegioJetu. Operátoři jsou Vám k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a rádi Vám poskytnou aktuální informace o Vašem spoji, případně Vám pomohou s alternativním řešením Vaší cesty.
Dopravce | Rok 2021 | Rok 2022 |
---|---|---|
RegioJet | 4,5 | 5,2 |
České dráhy | 7,8 | 6,5 |
Neváhejte kontaktovat zákaznickou podporu RegioJetu v případě jakýchkoli dotazů ohledně zpoždění vlaků. Dostupné jsou telefonické linky, emailová adresa a kontaktní formulář na webových stránkách. Cestování by mělo být především pohodlné a bez stresu, proto je RegioJet připraven Vám kdykoli vyjít vstříc a pomoci s případnými komplikacemi na cestách.
Tipy pro cestování s RegioJetem
I když se RegioJet snaží jezdit včas, občas se stane, že se vlak zpozdí. Ať už je důvodem zpoždění vlaku RegioJet technická závada, čekání na přípoj nebo jiná komplikace, existuje pár tipů, jak si cestu zpříjemnit i v případě zpoždění. Než vyrazíte na cestu, stáhněte si do telefonu aplikaci RegioJet, kde uvidíte aktuální informace o poloze vlaku a případném zpoždění. Pokud už k zpoždění RegioJetu dojde, sledujte informační tabule na nádraží a poslouchejte hlášení. V případě delšího čekání využijte možnosti občerstvení na nádraží nebo v okolí. Pamatujte, že i přes případné komplikace je cílem RegioJetu dopravit vás do cílové destinace bezpečně a s co nejmenším zpožděním.
Čas je relativní, obzvlášť když čekáte na RegioJet.
Vavřinec Novotný
Alternativy k RegioJetu v ČR
Zpoždění vlaků bohužel není v České republice nic neobvyklého, a to ani u populárního dopravce RegioJetu. Pokud se vám nechce čekat na zpožděný spoj nebo hledáte alternativu z jiných důvodů, máte naštěstí na výběr z několika možností. Mezi hlavní konkurenty RegioJetu patří České dráhy, které provozují rozsáhlou síť vlakových spojů po celé zemi. Pro kratší vzdálenosti můžete zvolit autobusovou dopravu, kterou zajišťují například společnosti FlixBus, Student Agency nebo Leo Express. Tyto společnosti často lákají na nízké ceny a moderní vozový park. V neposlední řadě se nabízí i možnost sdílené jízdy prostřednictvím platforem jako BlaBlaCar, kde se můžete svézt s někým, kdo má cestu.
Publikováno: 17. 01. 2025
Kategorie: cestování